fredag 27 februari 2009

Fettförbränningsdag 18 och 19...

... och jag har snarare gått upp lite än ner! Varför då fast jag inte ens ha fuskat med sockerersättning?! Fast jag har just läst om de kritiska veckorna som verkar vara just vecka 3 och en bit in på vecka 4 innan kroppen börjar förstå detta med förbränning! Och jag går ju in i fjärde veckan på måndag, så det kanske inte är så konstigt?! Å andra sidan har jag fått svullna fötter, det är som om jag har fått någon slags vattenansamling i dem, någon annan som råkat ut för det? Kan det har med denna kost att göra? Har endast haft svulna fötter två gånger tidigare i mitt liv och det var dagarna innan och efter förlossning! Nu är jag garanterat INTE med barn... men med LCHF, kan det ha betydelse? Det är i alla fall skitjobbigt och gör att jag har svårt att röra mig trots att jag är en relativt rörlig och smidig person som avskyr stillasittande! *suck*

Maten igår var lik de andra dagarna. Typ samma frukost, paprikasoppa till lunch och stekt bacon och äggröra till middag. Idag blev det också samma frukost, kebabsallad till lunch och middagen har jag inte funderat på ännu...

Helgen blir lite tuff med stort födelsekalas/middag, liksom kommande veckor då jag dels har konferens med ledningsgruppen med full kostlogi och dels är det studiedag med en massa fika och restauranglunch. Det är lite jobbigt tycker jag... men det får lösa sig.

Hör av er om ni varit med om liknade svullnad!

Kram L

8 kommentarer:

  1. Ja jag har. Och nu läste jag om att magnesiumbrist kan ge detta så jag köpte på apoteket genast och vips, jösses så bra jag mådde av det. Annan värk jag lidit av försvann också. Mina ben var svullna som stockar och tunga på kvällarna.

    SvaraRadera
  2. Åh, tack snälla för tipset! Jag ska genast gå till Apoteket!

    Kram och Lycka till!

    L

    SvaraRadera
  3. Vet du, vi började samtidigt med det här så jag tycker det är extra kul att läsa om dina resultat :)
    Mina resultat avslöjar jag först efter 4 veckor, fast jag har svårt att hålla mig.

    SvaraRadera
  4. Vad kul! Men du, jag hittar inte till din blogg, kommer inte dit genom att klicka på ditt namn! Vore kul att hålla lite kontakt för att se hur det går...

    Kram L

    SvaraRadera
  5. Lata mammans receptblogg..jag hittade dig hos mig ju.. :)

    SvaraRadera
  6. Ja just det... *ler* Det var därför jag inte kände igen "Anna-Lena"! Men kan du klistra in länken här... jag hittar den inte!

    Kram L

    SvaraRadera
  7. "Anna-Eva" skulle det förstås stå och även då jag söker i bloggen så kommer din blogg inte upp på "Lata mammans receptblogg". För övrigt har jag köpt Magnesium nu, men enligt tanten på Apoteket så var det mot "kryp" i benen... Men jag köpte en burk ändå då du rekommenderat det. Du är ju sjuksköterska och allt! *S*

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Testa iaf, jag har blivit en ny människa på bara några dagar. Läste här om magnesiumbrist, men har även läst om det på kolhydrater i fokus:

    http://www.vitaminer.nu/pub_docs/documents/VN10.htm

    Min blogg:

    http://lata-mammans-receptblogg.blogspot.com/

    SvaraRadera