lördag 14 februari 2009

Avocado och skagenröra och lite svar från Kostdoktorn!

Lunchen så här dag 6 känns lyxig! Jag tog en avokado och fyllde den med skagenröra (som jag köpt i en delikatessdisk) gjord på gräddfil, majonäs, räkor, stenbitsrom och crabfish (får man äta det sistnämnda förresten?) Det var relativt lite, så jag hoppas att det inte förstörde dagen! Sedan skalade jag 16 färska räkor och la ovanpå! Mums vilken god lunch!

I kväll blir det rostbiffstek ingniden i rosépeppar och vitlök, hemmagjord bearnaise och kanske spenat med chevrèost och vitlök samt lite sugarsnaps till!

Vad ska ni äta i kväll? Alla lördagstips tas tacksamt emot!

Fick förresten bekräftat hos Kostdoktorn att bär i måttliga mängder är helt okej, däremot bör man undvika frukt! Så mina färska jordgubbar i går var helt okej alltså! (ja, ja, kanske inte kryddmåttet med vaniljsocker, MEN nu tänker jag unna mig det ibland på helgerna, så det så!).

"9 Doc skriver: februari 14, 2009 klockan 12:11
CauseIamBurning,jordgubbar och andra bär innehåller socker, men ganska måttliga mängder. Betydligt mindre än i frukt + att man vanligen inte äter lika stora mängder.
De flesta verkar klara att äta en del bär utan problem med vikten. Troligen är det ännu lite effektivare utan, men man måste ju leva också.
Måttliga mängder bär är nog bland det bästa man kan välja som godis / efterrätt."

Kram L

3 kommentarer:

  1. På kvällarna, när jag är småsugen, brukar jag äta ungefär en halv deciliter hallon med vispgrädde, sån där direkt ur burk grädde...det är jättegott!

    SvaraRadera
  2. ville bara berätta att nu funkar det att kommentera på min sida... :-)

    Datasnille..*haha*

    //Cecilia

    SvaraRadera
  3. Isterister, vad är sån där "direkt ur burk grädde"? Menar du flytande (ovispad) grädde?

    Cecila, jag testar någon dag får vi se! Skönt att du fått ordning på bloggen!

    Kram L

    SvaraRadera