fredag 20 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 11...

... har varit lustigt, sett ur ett matintagsperspektiv. Åt två skink- och ost rullar med smör uti då jag vaknade. Sedan, 1,5 timme senare, blev det ett kokt ägg med minimalt med kaviar och knappt 2 dl yoghurtblanding. Lunchen bestod av en bit revbensspjäll och någon halvdeciliter tzatsiki. Sedan gick det flera timmar och så var det dags för middag. Men efter att ha lagat mat till övriga barn orkade vi inte mer... *ler* Så det blev först flera bitar fet Hawarthiost med 1 glas rödvin till (ler) och därefter XO-ost och choritzosalami och ytterligare ett glas rödvin. Thats it 4 today! Låter helmysko, men jag är inte ens hungrig vilket förvånar mig! Är det fler som upplevt att hungerkänslorna avtagit och vad har ni gjort åt det? Har jag ätit för lite idag eller "för" fel? Jag vet att vin stoppar upp förbränningen lite då kroppen koncentrar sig på att förbränna alkoholen i vinet. Å andra sidan innehåller vin inga kolhydrater...


Trots att jag varit hur duktig som helst denna vecka, går jag inte ner mer! Du som läser mina inlägg, plz scanna över min vecka och se om du kan hitta någon avgörande "fel" mellan måndag-fredag (innan vinet, för just det vet jag ju att det är lyxkonsumtion). Kanske har jag tränat för mycket?

Hör av er... ME NEED HELP!

Kram L

2 kommentarer:

  1. När jag läser vad du äter och hur mycket du rör dig - då känns det som om du äter alldeles för lite!

    Dessutom ska du INTE lita på vågen så mycket när du tränar i mängder, din muskelmassa ökar ju hela tiden. Ett kilo fett och ett kilo fett väger ju lika mycket, men ett kilo muskler tar lite mindre plats...

    Mät midjan, stussen, låren och fortsätt att mäta kanske en gång i månaden.

    Och ät ordentligt - du ska äta tills du är mätt, och det ska vara fett fett fett!

    SvaraRadera
  2. Vad jag menar är att du skriver att du är hungrig - det betyder att du äter för lite. Du ska äta så att du inte blir hungrig. Måltiderna blir mer mättande om du ser till att de innehåller tillräckligt med fett och proteiner.

    Om jag till exempel äter yoghurt till mellanmål så är det turkisk yoghurt, om jag äter korv till mellis så är det fet korv med mycket kött/fett. Har jag vitkål till maten så är den stekt i mycket smör, grönsaker ska alltid toppas med smör (OBS EJ MARGARIN) osv.

    Tänk inte bantning, räkna inte kalorier. Tänk bara INGA KOLHYDRATER och ät så mycket du vill av allt annat. Det kan ta några veckor men sedan fattar kroppen.

    SvaraRadera