fredag 13 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 5...

... har fortsatt i följande anda:

Lunch:
2 karréspett
Lite isbergssallad
Tsatsiki
1 Loka citron

Mellis:
Typ 8 Felinosalamiskivor

Middag:
God lagrad hårdost i bitar, brännvinsost 31%, säkert 100 gram (för att vinet inte ska förstöra allt enligt SSS, d.v.s. Sten Sture Skaldeman).
Moules Mariniere, musslor i skal i en soppa gjord på vispgrädde, fiskbuljong, lite vitt vin, hackad vitlök och charlottenlök samt färsk timjan och peppar!
Några 15-tal färska räkor med vitlöksaioli
1 litet glas torrt, vitt vin (onödigt, jag vet, men jag blev nästan onykter på bara ett glad efter den här veckans diet! *ler*

Jag vägde mig i morse... verkade vara minus 1 kilo redan! Fast jag undrar om det stämmer, denna viktnedgång på så kort tid... men det borde ändå göra det, för när jag vägde mig i måndags var jag naken och hade inte ätit frukost. Nu var jag nyduschad och påklädd och hade dessutom ätit mitt morgonmål och ändå visade digitalvågen på minus 1 kilo! *jippey* Hoppas bara att det händer mer snart...

Kram och god natt alla så här på fredagskvällen!

/L

5 kommentarer:

  1. Hej!

    Inte aaaalls omöjligt att du redan gått ner 1 kilo
    Jag tappade 5,7 kilo på min första vecka... :-)

    //Cecilia

    SvaraRadera
  2. Shit! Hur gjorde du då? Törs man fråga ungefär hur många kilos övervikt du hade? Du har möjligen inte kvar menyerna från dina första veckor? Åt du mycket fett? Några grönsaker alls? Jag förstår inte... kanske gör vi något fel?!

    Kram och tack!

    SvaraRadera
  3. Glömde säga att det står att jag ska fylla i något "Spamword" på din sida, men sidan är ju alldeles blank efter att jag skickat iväg meddelandet, så det går ju inte! Jag har fyllt i alla tre rutorna, så det beror inte på det heller! Vad är det jag missar? Både namn, email och http är ju ifyllt!

    SvaraRadera
  4. :-)
    Har inte kvar menyerna utan det fann sig utantill :-)

    Ja, jag tillsatte fett i allt, Kaffe fick en skvätt grädde, grädde till grönsakswoken, så ja, grönsaker och kött fisk och fågel i mängder...stadiga mellanmål som till exempel skinkrullad med phiadelphiaost o några cocktailtomater o nått salladsblad, kokta ägg, korvbitar, kesosallad...Frukost Milko Fjällfil (naturell) kör jag stenhårt med,den är fetast vad jag kan komma över, ha i solrosfrö (dock inte för många, är kolhydrater såg jag) Linfrö, malen ingefära och kanel...ibland lite rivet äpple bara för att få en annan smak, egentligen kan du tillsätta vad du vill i filen, osockrade bär såklart :-)

    Eh, massvis med vatten, minst en halvliter till varje måltid...

    Tränade inte så mycket just första veckan, inte sen heller för den delen, någongång att jag gick ut bara för att gå, men det var inte många gånger räknade :-)

    Ja, jag är 170 lång och min startvikt låg på 136,6 kg så du kan juh tänka vilket fett BMI jag har och hur många kilo som ska bort från denna kropp :-)

    Ett tips är juh annars att Anna J har veckomenyer på sin blogg som hon lägger upp...

    Ha en bra alla hjärtans dag!
    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  5. Men vad kul att du har hittat ditt sätt! Jag kör nog ungefär som du, dock inte solros- och linfrön. Det sistnämnda åt jag bara första två dagarna, men det gav liksom inget för mättnadskänslan eller så, så fröna har jag uteslutit. Loka dricker jag i mängder, typ 5 flaskor om dagen eller så! *ler*

    Jag har köpt Annas bok, men inte kommit så långt i den, men säkerligen finns det kanske en hel del recept däri!

    Ha det gott, och ha en bra alla hjärtans dag!

    Kram L

    SvaraRadera