lördag 14 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 6...

... avslutades med en supergod middag! Jag köpte en fint melerad rostbiffstek på 1,5 kg som jag gned in i 12 pressade vitlöksklyftor och 3-4 msk stött rosépeppar samt salt och nymalen (ur kvarn) vitpeppar. Därefter la jag den i stekpåse, tryckte in en termometer och satte ugnen på 125 grader. Steken fick stå inne tills innertempen visade 59 grader. Därefter tog jag ut den och virade den i folie i 20 minuter innan jag skar den i centimetertjocka skivor och hällde hemgjord bearnaisesås över (som först misslyckades och blev för tunn och skar sig p.g.a. alldeles för mycket smör i receptet! Så jag fick tillsätta 2 äggulor och 1,5 dl majonäs och mer vitvinsvinäger innan den blev perfekt! Men skam den som ger sig!!!). Till det serverade jag serverade jag vitlöksstekta kastanjechampinjoner, suger snaps med vitlöksost och en ruccola- och bladspenatssallad samt drack ett gott glas rödvin (fusk, jag vet, men det ÄR gott)! MUMS vilken middag!

Till schlagerdelfinalen åt jag en jordgubbsmousse på tinade frysta jordgubbar som jag grovmixade samt vispgrädde som jag rörde ner i dessa! *OCKSÅ MUMS*

Så "fine", kanske lite för mycket mat i kväll, MEN himlars så gott!

Natti till alla kämpande överviktiga där ute, NI ÄR SKITDUKTIGA!

Kram L

1 kommentar:

  1. Låter helt ljuvligt och dessutom helt ok LCHF-mässigt! Rostbiffen måste jag prova! :D

    SvaraRadera