lördag 21 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 12 och vågen...

... visade på minus 2,9 kilo, så ytterligare 0,4 kg alltså. Ja, ja, jag vet att jag väger mig fööör ofta. Men man blir ju lite besatt! *haha* Började i alla fall morgonen med 2 skivor stekt fläsk och ca 2 dl yoghurtblandning (märker ni att mina portioner blir allt mindre?!). Därefter åt jag en kebabsallad på stan till lunch. Är det fler än jag som efter någon vecka känt mättnadskänsla snabbare?

Är man hungrig "ute" och behöver någon slags "snabbmat" så har jag läst i Skaldemans böcker att det enda som är hyfsat bra som "snabbmat" är just kebabsallad eller ägg-och räksmörgås utan bröd! *S* Men jag oroar mig ändå lite för kebaben... det var inte gyroskött (karré) på det här stället utan det var det där hyvlade tunna köttet, troligtvis ihoppressat, som jag åt utav. Frågan är bara vad det är i och om det är massa kolhydrater dolda i köttet. Någon som vet så vore jag mycket tacksam! Jg åt bara halva portionen för säkerhets skull. med mycket tzatsiki på, resten tog jag med hem i "doggy-bag" till min tonårsdotters stora förtret! ;-)

Till middag blir det någon variation av Annas enormt goda Kesoplättar igen med stenbitsrom och kräftstjärtar på! *MUMS*

Har för övrig hunnit med en ronda på stan idag och köpt lite doftande LUSH-produkter samt lite söta barnkläder till min 4-åring!

Trevlig lördagkväll!

L

1 kommentar:

  1. Grattis till din fina minskning! Och bra val att äta kebabsallad, men jag vet vad du menar....köttet kan verka lite småskumt sådär. Smart att ta med halva hem. ;)

    SvaraRadera