onsdag 25 februari 2009

Fettförbränningsdag 17 och jag är fortfarande vid liv!

Verkar inte ha gått ner så mycket mer, men har ju mens så då brukar jag snarare gå upp tyvärr.

Frukosten var densamma: skink- och ostrullar x 2 samt min yoghurtblandning.

Fika: ytterligare en rulle + några skivor Felinosalamisar... *S*.

Lunch: Entrecote med gårdagens spenatröra! Det var mums faktiskt!

På eftermiddagen: 2 babybellostar

Middagen var URGOD. Vi gjorde en hemgjord paprikasoppa på ungefär följande vis:

Kärna ur 2 gula och 2 röda paprikor, dela dem och ungsrosta desamma i 225 grader i ca 20 min. (När de är mjuka, ta ut dem. Tag INTE bort skalet!) Mjukfräs 1 gul lök och tillsätt paprikan och 8 dl vatten och 2 hönsbuljongtärningar samt 2 pressade vitlöksklyftor och koka upp. Mixa sönder allt ihop med en stavmixer. Peppra och ha i minst 2-3 tsk sambal då paprikan för övrigt är ganska söt. Tillsätt 3 dl vispgrädde och 1,5 dl creme fraiche och koka upp under omrörning och krydda vid behov. Lägg kräftstjärtar i botten på din tallrik och häll över soppan. Ringla över creme fraiche smaksatt med sambal och salt (vi använde den italienska saltblandningen "Salamoia Bolognese").

Gör sedan parmesanchips till och njut av din underbara måltid, det gjorde jag!

Kram L

1 kommentar:

  1. Hej !
    Hittade hit via en länk från ..tjaa..;)
    Lägger till dig på mina favoriter,hit kommer jag gärna och kollar hur det går och läser lite ..receptet på soppan tror jag att jag knycker !
    Lycka till / Bittan
    viktsteg.blogg.se

    SvaraRadera