tisdag 17 februari 2009

Överträffat mig själv?

Idag har jag överträffat mig själv och varit ute och stavgått i 2 timmar! Det började med att jag stavgick till en väninna som bor 6-7 km (eller mer?) härifrån. Hon visste INTE att jag skulle komma! Men som tur var så var hon hemma och jag fick vila en stund, hämta andan och bälga i mig tre stora glas vatten! :-)

Det tog ungefär en timme att gå dit i rast takt, undra just hur långt det är?! Hur som helst, sedan hade mannen och jag kommit överens om att jag skulle ringa när jag ville bli hämtad. MEN då sa min väninna, som tränar inför något Fjällrävenevent i vår uppe i norr, att hon skulle gå med mig hem med en ryggsäck på ryggen fullpackad med 10 kg nödvändigheter! Så sagt och gjort! Vi knallade iväg och ungefär en timme senare var vi framme hemma hos mig! Men då var jag rätt trött vill jag lova... och kanske har jag tagit i lite för mycket för jag misstänker att en och annan vattenblåsa kommer att pluppa fram under eftermiddagen och kvällen!

Hur som helst hade mannen satt på bastun... så jag kylde mina fötter i trähinken i bastun en stund och sedan la jag mig ner och stretchade benen lite på olika sätt och sedan slappade jag en stund innan jag avslutade med en välförtjänt OCH behövlig dusch! :-)

Nu har jag och A dock avtalat att gå milspåret på torsdag! Vad f-n har jag givit mig in på? *hehe* Men å andra sidan är jag glad över all coaching jag kan få när det gäller att komma i form och få tillbaka min kondition och motivation, så jag är tacksam att hon ens orkar dras med mig! ;-)

Men lunchen blev det inte mycket bevänt med... 3 skivor salami, 2 skivor ost, 5-6 skivor pastrami och lite yoghurt och vatten! Jag ORKADE bara inte laga något!

Så nu halvsitter jag här i min härliga fåtölj pch bloggar för fullt och tänker på hur fast mitt hull kommer att vara om ett halvår!? (eller inte... hehe)

Vad säger ni, har jag inte överträffat mig själv motionsmässigt idag? ;-)

Kram L

5 kommentarer:

  1. Riktigt duktigt ju!! :) Var stolt över dig själv.

    SvaraRadera
  2. oj, detvar en rejöl promenad! Hoppas benen inte känns allför stumma nu! :D

    SvaraRadera
  3. Jag vet, jag är helt slut! ;-) Kommer att sova som en gris i natt! *haha*

    SvaraRadera
  4. OJ! Shit va bra gjort av dig att gå i hela två timmar! Bra jobbat!!! Hur går det förresten med vikten? Har du vågat dig upp på vågen än? Jag är mäkta nyfiken. ^_^

    SvaraRadera
  5. Japp FatGirl... minus 2,5 kg häromdagen! *ler* Så jag är nöjd hittils!

    Du själv då, har du gått ner mer?

    /L

    SvaraRadera