söndag 8 februari 2009

Dan före fettförbränningsstartsdan!

Är man dum eller är man dum? Antagligen skitdum. Men vad gör väl det? I morgon startar jag mitt "nya" liv. Idag har jag alltså ätit en sista "onyttig" måltid i form av en ädelsostburgare med pommes frites på ett gatukök! Okej, jag medger att det är lite småbarnsligt, men jag äter sällan FET gatukökspommesfrites annars heller, men idag tänkte jag att det var lika bra att göra det så jag inte går runt och känner mig sugen på de små kolhydratspommesfriterna då jag kör igång med LCHF-kost! :-)

För övrigt har det storhandlats idag! I princip allt som kostdoktorn rekommenderar finns i våra skåp och i vår kyl samt frys! Det är inte mycket som inte har inhandlats på fettsidan! *hehe*

Men jag har ett bekymmer... jag har alltid druckit thé med suketter, socker eller honung i, och nu vet jag inte om jag ska:

1.) Sluta dricka thé?
2.) Använda mig av någon form av sötningsmedel?
3.) Försöka dricka det med minimalt med honung?

Jag antar att jag helt enkelt kommer att sluta dricka thé... Och kaffe dricker jag ju inte heller, så jag är nog förpassad till LOKA-träsket! *ler*

Men jag är laddad för detta, ska äta fett så in i norden med början i morgon och dessutom blir det att att sätta igång med att stavgå på kvällen också!

Så håll nu tummarna för att detta inte bara är in fix idé som gått över tills nästa vecka!

Tack och kram och "let's burn alot of fat!"

5 kommentarer:

  1. Välkommen till LCHF-träsket! Gillar du att laga god mat har du kommit till rätt ställe! Själv har jag lärt mig laga- god - mat pga LCHF! Du har kanske lite för kort tidshorisont -själv skulle jag rekommendera tre månader, men ingen specifik viktnedgång under den tiden. Ja, det förekommer ENORMA viktnedgångar, men det bästa är att ta det lugnt. Du har bantat i många år, och din stackars kropp vet nog varken ut eller in! Du har väl tittat in på Kolhydrater i fokus, största, roligaste och trevligaste stället för oss galningar!

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket för tipset! Jag ska genast lägga till den sidan bland mina favoriter! Och YES, jag har alltid gillat att laga GOD mat, så detta blir en utmaning, att göra gått med färre råvaror inblandade!

    Tack än en gång och länka gärna till mig, jag behöver all hjälp och allt stöd jag kan få för jag har Jo-Jo-bantat hela livet och aldrig hittat "min grej"! Hur mycket har du gått ner?

    Kram och tack!

    SvaraRadera
  3. Klart jag håller tummarna, det ska bli roligt att följa dig. Själv hänger jag på av bara farten tror jag.
    Kommer du att lägga ut din matplanerings dag här oxå? Det hade varit uppskattat av mig i alla fall :)
    Stor kram

    SvaraRadera
  4. Tjenare!
    Hittade hit via en slump, men jag kommer definitivt att hålla ögonen på dig. ;) Själv har jag hållit på med LCHF sedan första januari, och har tappat ungefär 5 kilo sedan dess. Visst, många tappar mer under den tiden, men det är alldeles lagom för mig. Mitt tips till dig är att inte se detta som en till "bantning", så som jag alltid har gjort med allting, utan ta det helt enkelt för vad det är. Slappna av, njut och känn efter hur mätt du blir på den här maten. För det blir man, trooo mig! :D Bara att höra av dig om du undrar över något. =)
    Kör så det ryker nu! Ingen av oss kommer vass-bada något mer nu, det kan jag garantera. ;)

    SvaraRadera
  5. Thea & Fat girl!

    Tack för peppingen! Jag ska försöka lägga ut vad jag äter på bloggen varje dag! Dessutom ska jag försöka att se detta som en resa att njuta utav... försöka bortse från "bantning" såsom du skriver Fat girl!

    Så häng med, nu ska jag göra mitt bästa! Och dagen har gått förhållandevis LÄTT! :-)

    SvaraRadera