söndag 15 februari 2009

Föga smickrande bilder... knubbsälslik och likblek! *ler krasst*

Men nu ska bilderna banne mig in här så jag själv kan förskräckas lite... *ler syniskt* Genom att få syn på sig själv kanske man lättare kan och vill skapa en förändring?! Jag är inte iordninggjord för fotografering... har bara tagit på mig en tajt tunika/klänning för att låta "volangerna" synas ordentligt! Mitt långa hår är med flit uppsatt i en tofs mitt på huvudet (inget ni ser eftersom inga ansiktsbilder förekommer) för att inte hänga ner och "dölja" några valkar! Mitt mål är att låta mig fotas i dessa kläder i början av maj igen, efter 3 månader med LCHF-kost för att se om det syns någon skillnad?! Vi får väl hoppas att kosten givit något resultat då... men nog med "snack", här kommer i alla fall de utlovade bilderna!

Peppa mig nu ALLA, ni ser ju att jag behöver ERT stöd! :-)


Kram L















11 kommentarer:

  1. Passa på och mät midjan, stussen och låren - om du kommer igång med lite träning kommer du att skaffa muskler och då går inte vikten ner lika mycket, men centimetrerna blir färre och färre.

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset, men det har jag redan gjort! *ler* Jag kommer att träna i grupp en gång per vecka, tuff stavgång, och utöver det stavgår jag själv emellanåt eller så hade jag tänkt att börja köra ett pass varje kväll på vår motionscykel! Hur ofta tränar du Karate? Har du någonsin varit "stor" eller äter du LCHF av andra orsaker? Du verkar inte vara särskilt överviktig?

    Kram L

    SvaraRadera
  3. Jag har också satt igång med LCHF. Gjorde precis en smaskig tacopaj, tänka sig att man får äta så gott och ändå gå ner i vikt!:)

    SvaraRadera
  4. Hej CauseIamBurning! Ville bara komma in till dig och vinka och ropa heja, heja, heja.

    Kram
    Helena

    SvaraRadera
  5. Jag har förstått att du kanske bor i Linköping eller till och med i Östergötland? Så kan du tipsa om vilken affär du köper din krydda i? (Tror i alla fall att du bor här med tanke på kommunens smördebatt, men jag är inte helt säker?!)

    Tack för dina hejarop!

    Kram L

    SvaraRadera
  6. Det kommer säker att gå jätte bra med maten och vikten. Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Svar på din fråga;
    Ha! Stor och stor...jag är storlek 44-46 nu till mina knappa 160 cm, jag har varit uppe i 48 och ska ner till 40-42.

    SvaraRadera
  8. Låter som en liten kvinna! *blink* Men jag förstår... längden gör att du och jag är ungefär i samma size kanske? Vad vet jag, men du är ju på god väg med din viktnedgång, så grattis till dig och ALLA andra här!

    Kram L

    SvaraRadera
  9. Jag håller med Ninjaister, glöm inte måttbandet! Kolkt att ta bilder, de är oerhört viktiga att ha i ett senare skede :D

    SvaraRadera
  10. Jag har mätt redan, det känns viktigt för mig med! Om inte annat så kanske kroppen omfördelar sig lite om man tränar!

    SvaraRadera