fredag 6 februari 2009

Dan före dan före dan före fettförbränningsstartsdan!

Okej, då var det dags att ta tag i alla överflödskilon! Har med åren insett att jag inte bryr mig så mycket om dem rent skönhetsmässigt, jag är älskad ändå, och min kropp är fin som den är! MEN nu har jag passerat de 40 med allt vad det innebär i form av följdsjukdomar för att man är överviktig, och för min hälsas skull och för att mina barn ska få kunna njuta länge av sin mamma så tänkte jag påbörja min sista förhoppning att gå ner i vikt, nämligen den variant som kallas LCHF-metoden (Low Carb, High Fat).

Jag startar på måndag (dessa eviga måndagar då man alltid vill börja förändra sina matvanor *S*) och tills dess ska jag ha bytt ut råvarorna i skåp och kyl- och frys! På söndag blir alltså stor shoppardagen då följande ska finnas här hemma:

Smör- det riktiga!
40% Vispgrädde
34% Creme Fraiche
Olivolja, kallpressad
80%Majonnäs
Turkisk eller grekisk youghurt med minst 10% fett
Ägg
Bacon
Fläskkött
Nötkött
Kyckling
Kalkon
Lax
Tonfisk i olja
Skaldjur, olika sorter
Charkprodukter med max 5% kolhydrater
Brieostar och mögelostar
Babymelost
Philadelphiaost
Goda, starka hårdostar med över 28% fetthalt
Mandlar och nötter
Avocado
Broccoli
Blomkål
Vitkål samt övriga kålsorter
Haricot verts
Övriga ovanjordsgrönsaker i begränsad mängd

Sedan är det bara att börja mumsa! *ler*

Ju mer jag läser om att fett förbränner fett, desto mer börjar jag inse att den här metoden kanske kommer att fungera för mig!? Nu ska jag ge den 2 månader, och har jag inte gått ner minst 8 kg på dessa månader så ger jag upp... då är det meningen att jag ska se ut så här! Jag har testat alla metoder, tro mig, allt ifrån att fasta till ägg- och bananbantning, Viktväktarna, Viktklubb och en mer tillåtande form av GI. Ingen metod har varit särskilt bra. Men nu jävlar! Och jag har också bestämt mig för endast 1 dag/månad då jag tänker "fuska" och dricka lite vin, för övrigt ska alkoholen få lysa med sin frånvaro så här till en början!

Undrar just vad jag ger mig in på!? Alla kvinnor som testat denna metod med gott result är välkomna att höra av sig med peppning, recept och allmänna tips för att få det att fungera! Nu vill jag banne mig lyckas!

Vi ses väl från och med måndag? Jag ska försöka skriva här och redogöra i detalj för hur jag mår, hur det går, dela med mig av recept etc!

Kram
"BecauseIamBurning

2 kommentarer:

  1. Trevligt! Hittade precis hit och vill gärna hänga med och inspireras. Har oxå läst mer o mer om LCHF och är nyfiken att testa.
    Kram o önskar OSS lycka till :)

    SvaraRadera
  2. Japp, jag önskar OSS lycka till! *ler*

    SvaraRadera