lördag 7 februari 2009

Dan före dan före fettförbränningsstartsdan!

Lördag eftermiddag och jag har just gått runt halva vår stad för att fotografera kända byggnader, historiska platser och lite annat smått och gått inför kommande arbetsperiod. Samtidigt som jag tycker att det ska bli spännande att starta upp en ny period av mitt liv, så känns det också lite tungt. Jag är ju den matglada livsnjuterskan som älskar att stå i köket och kombinera nya maträtter, den som älskar bra råvaror och goda viner.

Livet med LCHF-kost verkar sannerligen lite begränsat när det kommer till matlagning, men jag antar att det bara är fantasin som sätter gränser? I början kommer jag att vara rejält tuff mot mig själv och följa metoden slaviskt, men efterhand tänker jag påbörja viss kolhydratkost, dock förstås enbart sådant som innehåller långsamma kolhydrater, för att på så sätt kunna leva lite mer "normalt" framöver.

Så idag har jag lyxat och köpt en strut med Åre-tryffel att festa på tills ikväll. Jag har också sett till att vi har en burk Häagen-Dazs-glass hemma till efterrätt om jag skulle bli sugen en sista gång. Till middag blir det citronpasta med parmesanost, också det för sista gången, med skinkinlindad oreganokyckling i Balsamicosås! *Mums* Men för en tid framöver är de smakerna ett minne blott så det gäller att passa på och "suga på karamellen"!

Önska mig lycka till, det kan jag behöva!

/CauseIamBurning

1 kommentar:

  1. Lycka till! Själv unnar jag mig lite Häagen-Dazs då och då trots LCHF.

    SvaraRadera