måndag 16 februari 2009

SUPERGODA ANNA-plättar fick bli min sena middag...

... i kväll efter att ha tränat tuff stavgång i 45 minuter! Jag åt Annas kesoplättar (http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.169098) MEN bytte ut hennes milda ost mot stark Västerbotten vilket jag tror nästan är avgörande för oss som älskar ostar och starka, goda smaker! Brytningen dill och västerbotten var och ÄR kanon. Till dessa fina små godingar serverade jag gräddfil och creme fraiche, kräftstjärar marinerade i citron, stenbitsrom samt hackad rödlök. Och det var länge sedan jag åt en sådan delikatess på en "vanlig" måndag!

Och så drog jag i mig två 33 cl Loka päron (ej sötade förstås för er som undrar!) eftersom jag var så törstig efter träningen samt för att kräftor och stenbitsrom är salt!

Så det är ju inte sista gången jag gör dessa plättar och de går nog att variera i oändlighet! Tänk er dessa med parmesan och färskhackad basilika i till italienska charkuterier?! Jag tror MUMS! :-)

Nu ska jag dricka första koppen osötat thé - "Lust och fägring" - från Kobbs! Har ingen aning om jag kommer att faila och hämta mina suketter, MEN jag ska göra ett försök!

Kram i natten och tack till alla som suportar mig!

L

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar