onsdag 18 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 10...

... har varit lite si och så! Började morgonen med 3 skivor stekt sidfläsk, 2,5 dl av min yoghurtblandning och 1 grevéostskiva samt 1 glas Loka. Åkte sedan med dotter och man till Kolmården och gick på Tropicarium! Prinsessan tyckte att det var intressant, MEN var väldigt rädd, speciellt för ormarna! Jag klandrar henne INTE! De ÄR faktiskt inte så mysigt, mer fascinerande att titta på! Hur som helst glömde vi att ta med oss mellis eller sen lunch så när lillfia ville fika med chokladboll och Festis kändes det lite tufft då de inte hade något som helst LCHF att sälja på oss utan bara massa sockerslisk! *suck*

Så vi stannade till i hålan Krokek och sprang in på deras ICA för att förhoppningsvis köpa ett par grillade kycklingklubbor eller dylikt som kunde tänkas vara ljumna! Men ser ni, det fanns inte! Bara skrumpna, kalla och eländiga kycklinghalvor där fettet liksom fastnat i gladpacken! Så tack men nej tack! Så jag köpte tre ölkorvar, 1 bit rökt ost, 1 parmesanost, 2 avokade och plastknivar = 184 kr! Fy f*n! Så vi började med korvarna, för vi var dödligt hungriga! Det stod att de bara innehöll 1% kolhydrater i dem, men är det någon som vet om det är okej att äta dem ändå? När vi påbörjade korv tre visade det sig att den förbenade ölkorven smakade pecka!!! Antagligen var det väääldigt gammal eller så hade det kommit luft i dem, så nu går jag bara och hoppas på att vi inte blir dåliga mannen och jag (och så var det att slänga 16.90 i sjön också)! Sedan öppnade vi den rökta osten... den var inte vidare god och iskall! (Hela ICA-affären var för övrigt iskall och jag såg personal som gick omkring med fleecejacka på sig inomhus, no wonder?!). Plastbesticken förblev i princip outnyttjade förutom en... och parmesanosten och avokadon tog vi med oss hem! För vem vill äta iskalla avokados och iskall parmesanost?!

Så nu sitter jag här och börjar bli så smått hungrig. Åt 0,5 dl yoghurtblandning och drack en Loka för att stilla den smygande hungern. För man vill ju inte att kroppen ska tro att man bantar?! Fast konstigt nog känns det som om jag klarar mig på mindre föda nu än för en dryg vecka sedan och ändå känns det som om köttintaget i form av fisk och kött blivit betydligt högre än innan?! En ekvation jag inte riktigt får ihop...

Ingen motion idag, men milspåret i morgon! I går kväll fick jag ta två värktabletter på grund av träningsvärken som gjorde sig påmind på kvällen igår. Jag kunde faktiskt knappt gå... MEN efter en natts sömn och 2 tabletter så lever jag igen och i morgon bär det ut i tuffa stavgångsspåret! Am I great or what (or maybe crazy)?!?!

Kram på er alla, i kväll blir det någon räk- och chiligryta!

/L

2 kommentarer:

  1. Vad otrevligt med ICA...Men vad gör man när hungern är som värst...iofs såklarar man sig men, märke i början om jag inte fick mat i tid eller mellanmål, att humöret blev väldigt aggressivt!

    Tycker du är duktig som är så hurtig! :-)

    Kram Cecilia

    SvaraRadera
  2. Tack! Men vad jag har hört så är det värsta med LCHF att man inte får gå hungrig, för då avstannar förbränningen och kroppen ställer in sig på svältläge igen och då slutar man gå ner i vikt! Så även om man klarar sig så är det JÄTTEVIKTIGT att äta något litet, kanske bara 4-5 nötter eller en halv avokade eller 4 skivor salami, allt för att lura kroppen att inte avstanna förbränningsprocessen!

    Lycka till!

    Kram L

    SvaraRadera