tisdag 10 februari 2009

Läste om ett gott recept...

... på kokosplättar! Någon dag då jag är sugen på något gott ska jag testa dessa!

Ingredienser:
2 dl kokosflingor mixas till mjöl (så gott det går)
4 ägg
2 dl vispgrädde
1/2 tsk salt.
Vispa ihop och grädda som små plättar.

Servera med hallon och vispgrädde! *MUMS*

Ett litet PS till mina trogna läsare: Jag hade råkat skriva "sockrade bär" i ett tidigare inlägg! *S* Givetvis menade jag osockrade och har nu rättat till det! :-) Näe, när det gäller socker har jag bestämt mig för att undvika det HELT. Jag VET att jag inte kommer att kunna motstå frestelser annars om jag inte får bort sötsuget!

En konstig känsla: I alla i år, oavsett viktminskningsmetod, har jag ALLTID känt mig sötsugen de första veckorna! Med LCHF känner jag, MÄRKLIGT NOG, inte ett smack! Är det fler därute som känner detsamma? Hör av er till mig... börjar ju nästan tro att jag är konstig eller att denna metod är för bra för att vara sann?!

Kram från glada mig!

4 kommentarer:

  1. Jag brukar göra enkla kokosvåfflor så här:
    2ägg
    1dl kokosflingor
    1dl vispgrädde
    lite nypa salt

    Bara vispa ihop allting, och grädda våfflor i våffeljärnet.
    Kanongoda som våfflor med klassiska tillbehör, eller med smör/Bregott på!
    Går utmärkt att frysa in också!
    Ska funka att göra som pannkakor också, men det har jag inte provat.

    SvaraRadera
  2. Ser nu efteråt att receptet var nog precis detsamma, fast jag inte brukar mixa kokosflingorna till "mjöl" utan kör dom precis som dom är.

    SvaraRadera
  3. Kikar in. Jag går GI-anda jag =). inne på vecka två. Dag hmm 10. Gått rätt bra. Första väg tillfället så visa vågen -3 kg. Så det är väl bara fortsätta o äta fett. haha. Usch. ibland kryper det nästan i mig. FY!!

    Men du kör med lchf??

    Lycka till det kommer gå SUPER !!! / HOn

    SvaraRadera
  4. Till "Hon sa...: Yes, jag kör LCHF och är inne på fjärde dagen och mår super!

    Lycka till själv!

    Kram!

    SvaraRadera