onsdag 25 februari 2009

Fettförbränningsdag nummer 15...

... var igår! Hann bara inte logga in mig, kändes som om livet hade fullt upp för mig och dessutom var jag dödligt trött och har fått ont i båda fötternas hälsenor. Antagligen en svit av att jag tränade för mycket under förra veckan då det var sportlov och gick över de där 3 milen.

Frukosten igår var lik de andra med skink- och ostrullar samt 2,5 dl av min yoghurtblandning, denna gång dock med blåbär/hallon igen samt lite olivolja i eftersom jag tycker att vikten står still. Nu var det dock någon vänlig själ som påpekade att min intensiva träning förra veckan KAN ha bidragit till att viktnedgången avstannat, men jag vet inte det ja... Kan det verkligen ha varit så? Dessutom har jag precis fått mens och då brukar jag öka något kilo i vikt, fler än jag som gör det?

Hur som helst, fikat på jobbet bestod av 2 ost- och skinkrullar till då hela personalstyrkan på 55 personer åt NYBAKADE semlor som doftade 20 meter från personalrummet! Det var nog första gången jag blev sugen på någon onyttigt! Lunchen var 1/4 dels kyckling, filébiten med skinn samt tzatsiki och 1 avokado. Tror ni att 1 avokado om dagen är för mycket?

Mellis på sena eftermiddagen fick bli Loka och några skivor salami för att slutligen avsluta kvällen med en stor entrecotebiff stekt i smör och så en spenatröra som jag kan rekommendera gjord på följande:

2 påsar fryst bladspenat a 400 gram styck som du tinar och pressar ur allt vatten ur samt klipper i mindre bitar
2 solovitlökar som du finhackar eller pressar
2/3 burk Creme bonjour örtagård
100 gram chevreost som du smular i
1 dl fet creme fraische
1,5 dl vispgrädde
Salt och nymalen vitpeppar

Fräs bladspenaten lätt i smör tillsammans med den pressade vitlöken. Hackar du vitlök kan du fräsa den mjuk först (inte i hög värme, då blir den besk) och ta bort den och steka spenaten för att sedan tillsätta den igen! Lägg i all ost samt cremefraische och hälften av grädden samt kryddorna. Sjud upp allt och tillsätt resten av grädden efter hand. Blir det för tjock, tillsätt mer vispgrädde! *Mmmm* Ett ljuvligt tillbehör till kött och fisk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar