måndag 9 februari 2009

Fettförbränningsstartsdagen!

Jippey, vad himla enkelt det har gått idag! :-) Tror nästan inte att det är sant. Jag vägde in mig i morse, inte sååå kul! :-( Faktiskt mer än vad jag trodde, MEN så har jag ju svullat i helgen! Men nu har jag en vikt att utgå från och hinner jag under kvällen ska jag mäta mig runt om också, på flertalet ställen! Fast först ska jag stavgå med ett gäng livsnjutare, sedan får vi se vad som blir kvar av kvällen och den ack så knappa tiden som jag har!

Detta är vad jag ätit idag. Jag har ingen aning om hur mycket man får äta av något, men jag får väl testa mig fram?! Du/ni som har idéer om vad som är rimligt för en stor kvinna, hör gärna av er!!! Jag mottager all hjälp jag kan få, alla tips och idéer är välkomna på min sida!

Frukost:
2,5 dl Turkiskt Yoghurt
2 msk vispgrädde, rinnande, att tunna ut yoghurten med
1,5 msk osockrade hallen och blåbär, mosade att smaksätta yoghurten med
2 msk linfrö att bland i yoghurten
2 skinkrullar med 4 mindre ostskivor av 28%ig ost
(köpte lite större skivor rökt skinka i charken)
2 små glas vatten

Mellis:
1 Loka smultron

Lunch:
2 hårdkokta ägg
1,5 dl keso med 1 msk vispgrädde
5 skivor Felinosalami (finns i välsorterade delikatessdiskar)
1 avokado
1 msk Basilikaolivolja av typen virgin
1 Loka smultron

Mellis:
1,5 dl Turkisk Yoghurt med 1 msk mosade, osockrade bär

Middag:
140 gram stekt bacon (1 paket)
2 stekta ägg (stekta i fettet från baconet)
2 ostskivor ovanpå äggen
1 avokado
1 flaska Loka smultron

Vet inte om jag törs äta någon skinkrulle eller något annat ikväll efter stavgången, vad tror ni?

Nu ska jag pälsa på mig och gå ut och stavgå i mörkret runt vår vackra å!

Wish me good luck!

/CauseIamBurning

10 kommentarer:

  1. Är du hungrig - ÄT.

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för dig, jag började själv min LCHF-diet i onsdags och i övermorgon är det dags för första väg- och mätdagen för att kolla resultaten, det ska bli spännande! Jag vägde 89,5 kilo i onsdags (är 173 cm) och mätte både armar, midja, höfter, rumpa, lår och vader för att kunna jämföra allt.

    Såhär har jag ätit idag:
    Frukost
    2 kokta ägg
    2 msk hallon/blåbär + 1 dl filmjölk
    te med mjölk

    Mellanmål: en bit brieost

    Lunch: jag tog några stora salladsblad och la dem som "skålar", sedan några skivor ost ovanpå. Fyllde skålarna med köttfärs och rulade ihop som tacos och åt med några tomater och en morot.
    Efterrätt: ca 5 jordgubbar med vispad grädde på

    Mellanmål: missade tyvärr detta eftersom jag var iväg

    Kvällsmat: 2 pkt bacon (mkt hungrig pga missat mellanmål, hade planerat att äta kyckling men så blev det inte), 2 kokta ägg och en morot.
    Kommer säkert äta en bit brieost senare ihop med en kopp te.

    Håll tummarna för mig på onsdag! :)

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Jag gick en GI-kurs i höstas hos Anna Hallén (GI-ANNA PÅ pASSAGEN BLOGG). Hon lärde mig att mängden inte var så viktig bara jag inte åt FÖR LITE. Hungrig = ät. Låt det helst inte gå mer än 3-4 timmar mellan målen, då stannar fettförbränningen upp, och risken är att du "fuskar" eftersom du blir så dö-hungrig.
    Lycka till!

    Christina

    SvaraRadera
  4. Tack, tack, tack ALLA för jätteintressanta kostrådstips! Jag behöver all hjälp jag kan få! Jag äter lite linfrön som ni säkert läste, men en del verkar hävda inte är så bra, vad är era åsikter krin linfrön och nötter av olika slag?

    Tacksam för svar då jag är lite osäker på just dessa saker!

    SvaraRadera
  5. Loka smultron....låter skumt.kolla innehållsförteckningen.säkert en massa E-nummer
    jag har gått ner 6 kg på LCHF .jag har inte ätit några mellanmål.har inte behövt det,hållit mig mätt ändå.

    SvaraRadera
  6. Finns inga E-nummer alls tack och lov, så Loka är min vattenräddning! *ler* Så det kommer jag att dricka eftersom jag varken dricker kaffe eller thé (det senare kan jag bara dricka med någon form av sötning, så då låter jag hellre bli, så gott är det inte!)

    Hur länge har du "Anonym" hållit på?

    Lycka till!

    SvaraRadera
  7. Jag äter linfrö ibland, tar inga stora mängder så oroar mig inte för innehållet. Däremot kan jag nog inte äta nötter (hassel el valnöt) för har jag väl börjat äta nötter är det svårt att sluta! Tar du bara några nötter om dagen är det nog ingen fara, det är ju åtminstone långsamma kolhydrater!

    Tips på te som har väldigt söt smak heter Himlagott och säljs i rosa påse i de flesta affärer. Ta en skvätt mjölk eller grädde i för att runda av smaken, det är supergott! Smakar liksom vanilj/karamell/passionsfrukt.

    SvaraRadera
  8. Hejsan!

    Jag håller med de föregående talarna, ät när du är hungrig, inte annars. Men jag kommer också ihåg hur det var det första dagarna, personligen gick jag runt och funderade över allting. Vad som var ok, och vad som inte var osv osv. Men ärligt talat skulle jag nog hellre sett ätt du ätit den där skinkrullen och skippat sockret på bären under eftermiddagen. ;) Tro mig, det är ingen stor grej dock! Men om du har problem med socker (som jag gjorde) så kanske du ska prova och tvärsluta. Men det där känner du absolut bäst själv. =)
    Bra jobbat av dig första dagen tycker jag, fortsätt så och det kommer gå fort ska du se ;)

    SvaraRadera
  9. Alltså, jag åt inget socker, bara osockrade bär, 1 msk! Jag är nog som du... jag måste helt undvika socker om jag inte ska falla för frestelsen!

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Åh, vad bra att få lite mattips o idéer. Jag äter för lite helt enkelt. Min dag idag blev så här:
    Frukost: 1 dl Turkisk Yoghurt 10% och 1/2 dl vispgrädde 40%, 2 msk loppfrö (psylliumfrö) och några tinade osockrade hallon.

    Mellis missade jag :(

    Lunch: Rester av Cole slaw (gjord på majonnäs o fraiche 34%) och 3 skivor fläskfilé och kall arlas bearnaise.

    Mellis x 2 missade jag igen :(

    Middag: Lite Köttfärssås gjord på grädde och lite isbergssallad till detta.

    Nu på kvällen har jag haft ett enormt sötsug och gått o kikat i kylen hela tiden. Åt precis några skivor ost och pärsons smörgåsskinka. 3 koppar friggs ingefära te utan sucketter har fungerat bra idag för min del.

    Undrar om ngn här har någon åsikt om min matdag?

    Kram och tycker du hade en riktigt bra matdag!

    SvaraRadera