onsdag 18 februari 2009

1000 besökare och en supergod middag!

Så att räknaren just slagit om till 1000 besökare och då jag tittade efter antalet unika besökare sedan jag fixade Bloggtoppen så var det strax under 500, typ 465-470 eller nåt och det tycker jag känns väldigt roligt! Så tack, tack alla ni som följer min väg!

Ikväll har jag ätit sååå gott, en gryta med räkor och chili i! Detta var vad som var i:

1 stor chilipepparfrukt (ta ur de flesta kärnorna)
3 msk finhackad färsk ingefära
4-5 msk olivolja
1 burk krossade tomater
1,5-2 tsk röd currypasta
1,5 dl vatten
3 dl vispgrädde
1 rödlök
1 purjolök
1 solovitlök
salt och nymalen vitpeppar
500 gram skalade räkor (häll av lagen)

Mjukstek lök, purjolök, ingefära, vitlök och chilifrukten (allt har du förstås hackat) i olivoljan. Häll på vatten, krossade tomater och grädde och tillsätt övriga kryddor! Lägg i räkorna på slutet så att de inte blir sega! Detta serverades med vitlöksstekta champinjoner samt en halv avokado! *MUMS*

Nu är jag törstig, LOKA-dags alltså! ;-)

Kram L för i morgon väntar milspåret!

1 kommentar:

  1. Lycka till i morgon, du har laddat bra, grytan ser urgod ut (Inte helt olika den jag har haft puttrande i mitt kök ett par gåmger inför min kommande kokbok, får nog ge den ett försök till efetrsom receptet redan finns!:O Rackarns... ;D )

    SvaraRadera