tisdag 3 mars 2009

Fettförbränningsdagar 20, 21, 22 och 23...

... har inte blivit fullt så dokumenterade. Har inte mått så bra på grund av svullna fötter och speciellt då högerfoten. Har ätit pronaxen och även magnesium med ser och märker ingen direkt skilnad.

Var på 30-årskalas i helgen hos svärsonen. Fuskade lite med pannacotta och så, men inget ris till maten i alla fall... *ler* Trots detta visar vågen idag, 3 veckor och 2 dagar sedan start, på minus 3.3 kg trots mens och svullnad i båda fötterna! Så ett kilo per vecka får man kanske vara glad åt?! Går ju inte uppåt utan långsamt neråt vilket måste anses som positivt i alla fall!

Igår gjorde jag en god tonfiskröra att ha på mina smarriga starkostkesoplättar. Den innehöll följande och räcker till många:

7 kokta ägg
3 dl creme fraiche
3-4 msk citronmajonäs
upp till 1 dl vanlig äkta majonäs
1 hackad rödlök
4-5 msk fryst gräslök
3-4 msk fryst dill
1 liten hackad grön paprika
3 burkar tonfisk i olja
Nymalen vitpeppar (jag tog inget salt, tyckte den sälta som fanns i övrigt räckte!)

Röran var riktigt god faktiskt, så det var inte sista gången jag gjorde den! Min dotter var här och åt hon också och älskade den, liksom mannen i huset! :-)

I dag ska jag i alla fall till läkaren för att se hur det står till med mina fötter... kan knappt gå på dem!

Kram på er alla kämpande och sorry att jag inte hunnit skriva förrän nu!

5 kommentarer:

  1. Men kära nån.Du får berätta hur det gick med dina fötter. Det där lät ju inte bra alls.

    SvaraRadera
  2. Vad har hänt med dina fötter?

    SvaraRadera
  3. Ja ni... den som visste det! Har sedan 8 dagar varit öm i fötterna och svullen i fotlederna, men mest på höger sida. Trodde först det var överansträngning för att jag gick så långt på sportlovet (typ 3,5 mil på 5 dagar eller nåt), men det borde i så fall ha gått över vid det här laget, men inte! Jag har ätit pronaxen och magnesium utan något speciellt resultat. Tog en massa olika blodprover i går i alla fall samt var på lungröntgen idag, så vi får väl se vad de kan utesluta!? Så just nu haltar jag fram på kryckor, MEN det fina i kråksången är i alla fall att jag gått ner 3.6 kg idag, d.v.s. på 3 veckor och 2 dagar vilket känns jättebra!

    Hur har det gått med er vikt?

    Kram L

    SvaraRadera
  4. För att avslöja min hemlighet en vecka för tidigt..bara för din skull :)..så har jag gått ner ett halv kilo på tre veckor, så jag är väl inte precis så nöjd.Men jag mår väldigt bra och dessutom så gick jag ju på pulverdiet i höstas och blev sjuuuk av det så jag tror min kropp vill hålla lite extra på sitt fett. Men har jag tur så släpper den snart taget ha, ha.Hoppas du blir bra snart i dina fossingar.

    SvaraRadera
  5. Låter superbra, lite liknande min favvis (http://njutmaten.blogspot.com/2009/03/tonfisk-on-go.html). Måste testa att ha ägg i!

    Ett tips är att köpa tonfisk i vatten och istället tillsätta kallpressad ekologisk rapsolja eller olivolja, eftersom det nästan alltid är kass fett i de där burkarna. :)

    SvaraRadera