tisdag 17 mars 2009

Fettförbränningsdagar 36 & 37...

... och vågen visade på minus 5 kg! Var rädd för att jag hade gått upp av kortisonet, av helgfusket och av att jag numera äter en rostad, osockrad fullkornsmacka till mindre fet fil varje morgon! Har svårt för det feta då jag mår rätt illa till och från. Men 3%ig filmjölk med kanel är svalt och gott liksom en smörgås.

Har inga större pretantioner att går ner en massa i vikt just nu, jag får vara glad att jag inte går upp en massa av dunderkuren av kortison som jag fått mig tilldelad! Matlusten är typ lika med noll också och fick jag välja skulle jag leva på fil och glass. Nu blir det dessvärre ingen glass, men fil är ju okej.

Tror jag äter alldeles för lite fett för att LCHFa, mer GI-stuket känns det som just nu. Men det får vara tills jag mår bättre igen!

Det var allt för idag... och kanske för ett par dagar framöver. Som ni ser räcker inte orken till att blogga vareviga dag!

Kram L

2 kommentarer:

  1. Vet inte om du hittat min dotterns inslag om sin sarcodios hon skrev för ett tag sedan. Hon mår nu relativt bra även om det tog tid och att det även tog tid för oss andra att inse hur sjuk hon egentligen var. kolla här http://naturligskonhet.blogspot.com/search?updated-max=2007-11-11T18%3A38%3A00%2B01%3A00&max-results=7
    Undrar fortfarande om det är något speciellt för Östergötland. Träffade flera personer under samma tid som hon blev sjuk som hade samma sjukdom och alla var/eller var uppväxta i östra östergötland.

    Tack för tipset om konferensmaten, ska snart i väg på en och har faktiskt inte tänkt på att jag kan beställa min egen meny, trots min restaurang bakgrund. Brukar mixa av det som finns annars.

    SvaraRadera
  2. Tack för att jag fick ta del av din dotters historia! Jag har ju sluppit alla röda knölar på benen men haft uppsvullna fötter/hälar och är sjukligt trött och orkeslös. Jag känner som din dotter, att man vill ha orken tillbaka, för det är inget kul liv att aldrig känna sig riktigt pigg. När det gäller synen har jag bara fått viss dimsyn, oftast på kvällstid märkligt nog. Har inte själv fått komma till lungmedicin änuu vilket är frustrerande. Jag ska visst få en kallelse dit i början av april, men tiden går, jag är rastlös, men framför allt trött!

    Tack än en gång, hälsa dottern!

    /L

    SvaraRadera