söndag 15 mars 2009

Fettförbränningsdagar 32, 33, 34 & 35...

... har varit rätt usla sett ur ett fettförbrännings- och LCHF-perspektiv! Som jag beskrivit tidigare har jag inte mått något vidare och jag är dessutom gruvligt trött. LCHF-kosten har gjort mig tröttare än vanligt nu på slutet, men sjukdomen har garanterat gjort sitt till också tillsammans med hög dos cortison. Jag har för första gången sedan start saknar socker! Socker som får min kropp att reagera lite...

Så i fredags köpte jag 4 goda praliner till barnbion då kompis med barn samt egen dotter satt och mumsade. Jag kunde inte motstå frestelsen helt enkelt. Sedan blev det lördag... mina mornar är botten, jag känner mig hur låg som helst. På eftermiddagen blev jag bjuden på bio av mannen och vi såg "Män som hatar kvinnor". Även då fuskade jag med 5 Åre-tryfflar. När jag kom hem kände jag mig som en urusel LCHFare som lika gärna kunde lägga mig ner och dö... *ler krasst* Och då när jag klev ur bilen på gatan blev vi inbjudna till grannarna på middag i samband med melodifestivalen. Sagt och gjort, 1 timme senare satt jag där och åt saffranspasta (!, ja, du läste rätt - pasta för första gången på 5 veckor) med en himla massa saffrans- och parmesanostsås till och baconinlindade musslor. Till efterrätt fick vi en liten men naggande god efterrätt bestående av vanliljglass, hemgjord lakridssås, färska blåbär och färsk ananas.

Så när jag vaknade idag hade herr Ågren bosatt sig i min hjärna och vågen visade en uppgång på knappt ett kilo. Fast inte för att jag kanske tror att det kilot kommit enbart därför utan snarare också p.g.a. Cortisonet. Jag kan ju skylla på det i alla fall...

Hur som helst, så då slutade det nyss med att jag smååt av dotterns Neverstop-godiar också så nu kan jag ju lika gärna ge upp tänkte jag... MEN så inser jag att alla kan falla ner lite... och eftersom jag inte mår bra så har jag dessutom ätit ett par grova, osockrade smörgåsar de sista 2-3 frukostarna också och då inser jag att detta är mitt sätt att orka och överleva just nu och sedan får alla tycka vad f-n de vill. Men vad jag INTE är sugen på just nu är mer fett.... så hur bövelen gör man då??? Just nu när jag mår illa på mornarna vill jag bara ha kall fil med kanel på, grovrostad smörgås och viloläge! Jag förstår så väl de som har magsjuka och som faller tillbaka... för jag går ju ständigt och mår illa och känner mig trött och liksom längtar efter sockret som "påverkar" mitt psyke upp och ner istället för denna ständiga dal av trötthet!

Har ni några tips, varför saknar min kropp socker då jag är sjuk, någon som vet? Jag som inte har saknat eller varit sockersugen övriga 30 dagar!? Shit vad jag känner mig usel och liten...

Från en som vill LCHFa men som inte har ork just nu...

4 kommentarer:

  1. Om det kan vara till nån tröst så åt jag pizza igår. En hel.Och då började vi LCHF:a samtidigt.Måste vara nån femveckors tröskel vi ska över :)
    Å andra sidan tycker jag att du har all rätt att känna dig trött.Du är ju sjuk och då bör man ju egentligen bara ta hand om sig och inte tänka på vikten och sånt.Så känn inget dåligt samvete.

    SvaraRadera
  2. jag fick oxå nog av fet mat !! fast jag gi,ar. O du äte rju mer fett så sätt. Fick bara nog. Så jag har ätit vanlig mat lite över en vecka nu (har även legat väldigt sjuk ett bra tag, o då orkar man inte med GI alltså) men sjukt trött på att äta sådan mat. Men tack o lov så sitter ju tänket kvar-. Idag kör jag igång med GI igen. Inte lika hårt som just rivstarten utan mer som nystarten o tänket i huvudet. Alla har svackor o självklart tröttnar man ju ibland. o det gör nog inget. viktigast är väl att hålla sig ifrån det man VET är farligast för en själv=) eller hur. Kommer nog bli bra.. andas o ta det lugnt kram kram

    SvaraRadera
  3. Tryfflar behöver du inte ha ångest för, inte när du äter lchf! :D Det är mest fett i dem ju. Kortison brukar ju ha en väldiogt ogynnsam effekt på viktminskning så jag tycker att du måste vara faktastiskt duktig?! :D
    /Anna J.D. Jacobsson

    SvaraRadera
  4. Tack Anna! *ler* Men tryfflar innehåller väl en hel del socker också??? *skrattar* Fast det går ju åt rätt håll, så jag är nöjd! Tack för dina ord!

    Kram L

    SvaraRadera