onsdag 11 mars 2009

Fettförbränningsdag nummer 30 & 31...

... har jag varit på resande fot på Söderköpings brunn och där mötts av otroligt trevlig och kompetent kökspersonal som kreerat härliga LCHF-rätter till migefter att jag bett dem och berättat att jag håller på med en speciell viktminskningsmetod. Jag mailade dem i god tid innan med tips på vad jag kunde äta och de till och med bytte ut alla bakverk/fikastunder mot typ avokadohalvor med rökt laxröra, brieost, salami o.s.v. Luncherna och middagen var tiptop med gott kött (fläskfilé, ankbröst och strimlad senapsbiff) och goda såser därtill utan mjölredningar! Mycket avokadosallad, små förvällda minipurjolökar, blomkål, broccoli och andra grönsaker fick jag till! Till och med efterrätt hade de gjort i form av små miniskålar med osockrade hallon och björnbär med osockrad vispgrädde därtill! Så jag är en mycket, mycket nöjd gäst! *stort tack*

Det tråkiga är att jag under gårdagen fick veta att jag visst lider av en lungsjukdom som heter Sarkoidos och som visst är väldigt ovanlig och "luddig"... *s. Och för er som vill veta mera så får ni väl Googla på ordet. Sjukdomen är tydligen väldigt ovanlig och man vet inte hur den uppstår direkt och inte heller har man någon vetskap hur man blir av med den mer än att man kan få cortizon för svullnader i fötter och lymfkörtlar. Så jag ska börja den behandlingen nu i veckan då jag har förstorade lymfkörtlar. Sedan fortsätter sjukhuskarusellen och jag som avskyr sjukhus! Detta kommer aldrig att gå... *ler krasst* Fast prognosen vid den akuta varianten är hyffsad god och man blir av med den inom 2 år(!!!) men med den andra, icke akuta varianten, är väl prognosen sämre med nedsatt lungfunktion och allt vad det kan leda till i förlängningen... Så jag håller tummarna för att det är den första sorten. Men inte ens det kan de säga 100% än... Så nu får man vänta inför besök på lungmedicin, ögonläkaren och EKG och shit!

Allt för idag...

Kram L

1 kommentar:

  1. Men ..vad ska jag säga..vilken fruktansvärd otur. Dock tror jag på dig och är säker på att du kommer att bli frisk, det känns så :)
    Kram säger du fast det är DU som ska ha tusen kramar minst! Och det får du av mig. Själv är jag en dålig bloggare just nu men ska försöka få det gjort i helgen.

    SvaraRadera