måndag 23 mars 2009

Fettförbränningsdagar 41, 41 och 43...

... har stått helt stilla! Har till och med gått upp 0.2 kg som det ser ut. Men det känns som om det inte spelar någon som helst roll i sammanhanget. Fortfarande äter jag någon form av LCHF-kost, men ändå en grov, rostad smörgås varje morgon! Kan för mitt liv inte tåla drypande fet mat ännu och jag erkänner att jag efter att ha varit hemma att jag blivit sockersugen igen. Inte för att jag går runt och äter en massa sött, utan helt enkelt för att jag inte är sugen på fett och socker känns lite som motsatsen till allt det. Men jag jobbar på mitt sockerbegär, har lite Canderellströ på filen för att "lura" kroppen... (ja, ja, jag vet att det har motsatt effekt, men det biter inte på mig just nu i dessa tider). Huvudsaken, så resonerar jag i alla fall, är att jag inte går upp i vikt och det gör jag ju inte speciellt mycket i alla fall.

Med tiden ska jag ta tag i allt, men just nu får det vara.

Blir stört på att etiketterna nedan inte kan ta kommatecken utan att dela på kilo och gram. Skriver jag 6,4 kg i etiketten, så delar den upp det till 6 och 4 kg. *muttrar* Och då ser det ut som om jag bara gått ner 4 eller 6 kilo fast det är mer! *hm*

Allt gott till er kämpande därute!

Kram L

2 kommentarer:

  1. Det gäller att hålla ut...för mig har LCHF blivit ett naturligt sätt att äta, jag saknar endast glass! Vikten har jag ingen aning om, dock tycker jag mig märka att kläderna sitter lösare.

    Fortsätt att äta LCHF!

    SvaraRadera
  2. Förstår helt din känsla gällande fet mat och frukost, men det finns ju andra helhärliga alternativ till frukost som är toppenbra och som kanske kan funka istället för fil och sötningsmedel? När jag själv försökte gå över så tog jag lite fetare mejeriprodukter för att vara mätt längre, typ arlas ekoyoghurt eller en fetare fil och sen gick jag över till turkisk yoghurt. Med hallon i, det ger god sötma!

    Det kommer gå jättebra för dig, just hang in there!

    SvaraRadera