fredag 20 mars 2009

Fettförbränningsdag 40...

... är det idag och jag inser att jag inte längre kan räkna! För redan igår borde det ha stått att jag har gått ner 6,4 kg och inte 5,4! MEN idag kom jag ju på det och det känns ju jättebra att ha minskat så mycket på mindre än 6 veckor eftersom det betyder över 1 kg i veckan. Men om det sedan, som jag skrev igår, är enbart LCHF-metodens förtjänst eller om det är för att jag inte äter några mängder mat längre samt för att musklerna förtvinar, det vill jag ha osagt! *ler* Men för mig spelar det inte så stor roll, för på ett eller annat sätt försvinner mina kilon och det är jag glad för!

Blir filmjölk som vanligt till frukost OCH (tro det eller ej) en surdegsfullkornskompaktfrömacka, ni vet en sådan där formpressad sak. Den rostar jag, tar rikligt med riktigt smör och ost på och på så sätt får jag igång med annars så hårda och tröga mage. Jag har mått mycket bättre sedan en vecka tillbaka då jag började med en smörgås igen även om skälet då var illamående men det slutade med bättre mage och att jag rent allmänt mår bättre!

Så 100%ig LCHF kanske inte fungerar fullt ut så bra för mig, men jag är glad att något fungerar och att JAG ORKAT HÅLLA FAST VID ETT KOSTBYTE i 40 DAGAR UTAN ATT GE UPP!!! *S*

Ikväll blir det Tacos utan tacoskal (tror jag...ler) och den smaken ser jag fram emot igen!

Kram och lycka till därute!

1 kommentar:

  1. Grattis! Du är jätteduktig. Jag har fått lägga av pga mineralbrist.Har mått så dåligt så jag lovat min man att ta det lugnt ett tag och äta varierat.

    SvaraRadera