onsdag 4 mars 2009

Fettförbränningsdag 24...

... och MINUS 3,6 kg på 3 veckor och snart 3 dagar! Jag är nöjd, mycket nöjd. Men det har jag väl redan skrivit någonstans men kände ändå för att åter igen uttrycka mig glädje!

Gårdagskvällen bestod av köpekebabsallad och morgonen av stekt bacon, kokta ägg faktiskt och lite majonäs. Till det tog jag 1 dl yoghurtblandning och några skivor Boxholms gräddost.

Lunchen vart lite sissådär... 1/4 ölkorv, en liten förpackning färska sugarsnaps, 2 babybellostar och en Loka. Mellis blev en Finncrisp med ett tjockt lager gräddost för att jag behöver få igång min oerhört hårda mage! (ja, ja, jag vet... intresseklubben antecknar, men så är det med mig, jag är ärlig och magen är därmed hård!). Linfrön är bra säger en del, giftiga säger andra, så nu blev det en Finncrisp (stavas det med ett eller två "n"???).

I kväll blir det någon form av gorgonzolaspäckade blandfärsbiffar med gorgonzolasås och vitlöksfrästa champinjoner! Det ska bli riktigt gott! Mannen lagar och jag vilar svullna, onda fossingar! *ler*

Kram till er alla!

L

3 kommentarer:

  1. Linfrö kan vara farligt om man äter mer än 2 msk
    per dag.
    Om det inte känns riktig bra så kan du prova med
    psyllium, dom ska tydligen fungera på samma sätt som linfrön.

    SvaraRadera
  2. Ät fiberhuskbröd t ex , det är psyllium och jag höll magen i trim på det. Dessutom är det ingen fara om du strör hela linfrön på maten eftersom de går hela genom systemet och det är det gelé som bildas när de blir fuktiga som funkar som smörjande för tarmen. Krossade däremot kan vara farligt men å andra sidan ska man nog äta ganska mycket då och det kan man inte för det är inte gott :)

    SvaraRadera
  3. Yes, psyllium är asbra, men du beh inte leta efter produkten fiberhusk om du inte hittar det lätt. Psylliumfrön finns t ex m andra nötter och frön från fabrikanter som saltå kvarn eller risenta. Bara att slänga i yoghurten som de är. :)

    Jag själv brukar göra en smoothie av min feta morgonyoghurt med lite hallon och just nån matsked linfrön. Vissa förblir hela i smoothien, vissa krossas. På så vis får man bara den bra effekten för magen, samt de bra fettsyrorna som kommer fram i det krossade fröet!

    SvaraRadera