onsdag 6 januari 2010

Lång tid har gått...

... och 2009 har inte varit mitt år precis. Jag fick Sarkoidos våren 2009 som tog all min tid och kraft under flera månader. Och så i höstas fick jag en total låsning av ryggen och kunde inte röra mig på över 5 veckor. Efter otaliga läkarbesök fick jag ändå fel diagnoser och den som slutligen "räddade" mig var en underbar napraprat som jag själv sökte rätt på och slutligen masserade och knäckte min höft tillrätta så att låsningen försvann och jag blev rörlig igen. Han gjorde mig till en ny person och jag hoppas att 2010 kommer att bli ett bättre år sett ur hälsans tecken!

När det gäller LCHF har det sättet att leva legat på is sedan i våras då jag mådde så illa av Sarkoidosen att jag inte klarade av den feta maten. Av mina dryga 7 minus-kilon har jag fortfarande minus 5 tillgodo ungefär och det får man väl vara nöjd med efter snart ett år med kolhydrater?!

Jag hoppas få tillbaka lusten nu efter jul när det gäller att komma igång med LCHF, men vi får se... har tyvärr mått illa i en vecka nu igen och jag vet inte om det är Sarkoidosen som gör sig påmind?!

God fortsättnig till er alla och lycka till med era viktminskningar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar